Annons:
Etikett06-om-ifokus
Läst 3505 ggr
Wand
2012-02-09 23:01

Varning för djurköpare

Vill varna folk, framförallt i Gävleborgs län, som ska sälja djur. Alla smådjur. 

Det finns en tjej (skriver inget namn, ni får PMa om ni vill veta) som köper djur här och där. Hon köpte bl.a chinchillor utav mig som hon aldrig betalade och som hon vanvårdade något otroligt innan de räddades av en vän där de nu har det bra.

Hon köpte möss och två har dött pga hennes okunskap, och hon bryr sig inte om rätt skötsel, hon bryr sig inte om djuren över huvudtaget.

Någon i hennes familj matade antagligen katten med ett marsvin. 

Familjen fick passa en bekants fåglar och tog död på allihopa. 

Och hon mailar ständigt till folk som säljer djur och vill köpa - därför vill jag varna er för denna människa. Hon är enbart 12 år(jag fick inte veta hennes riktiga ålder förrän chinchillorna flyttat), så förhoppningsvis är det inte många som går på hennes galenskaper, men även om föräldrarna går med på det och går i god för henne så ska ni inte lita på någon utav dem. Föräldrarna bryr sig inte och försvarar detta. 

Om detta inlägg strider emot sajtens regler så ursäktar jag, men jag känner att jag nått bristningsgränsen och tänker inte hålla munnen stängd.  

Det går inte polisanmäla då det inte finns några bevis på sakerna hon gör/gjort, att hon missköter djur. Tyvärr. Men jag väntar på ett tillfälle så jag kan se till att hela familjen får djurförbud för all framtid.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Annons:
Loveradio
2012-02-10 00:18
#1

Bra att du varnar!

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

smurfan-13
2012-02-16 23:05
#2

Om det är sant så kan en anmälan till djurskyddet, så att de åker och kontrollerar samt pratar med dem vara en bra ide. Då, om inte annat, kanske de inser allvaret och tar sitt ansvar.

Gaiezza
2012-02-28 01:43
#3

Jag såg även en tjej på kanin.ifokus.se Att hon ville bada kaninen för att HON ville det…

Det slutade med att kaninen dog av att vattnet hade fryst och den hade dött…

Bacon, svaret är bacon. 

matsdotter
2012-02-28 01:56
#4

#3 Du kan omöjligt ha läst hela den tråden, med tanke på att personen sedan berättade att hon var en vuxen människa och endast utförde något slags "test" för att se hur folk reagerade. Hur moraliskt och vad det skulle tjäna för syfte kan diskuteras, men det scenariot var i vilket fall endast påhittat. Kan ju alltid vara bra att läsa klart trådarna innan man nämner dem :)

Gaiezza
2012-02-28 01:58
#5

Va?

Har inte sett det.. Trodde att tråden togs bort då jag inte hittade den inge :(

Men det med att hon var en vuxen person tror jag inte ett dugg på, eftersom det hann gå såååå långt. :)

Bacon, svaret är bacon. 

matsdotter
2012-02-28 02:03
#6

#5 här hittar du inlägget: http://kanin.ifokus.se/discussions/4f43e31388f4727b66000c74-dum-kanin

Och jodå, att det var en vuxen person tror jag mycket väl på. Det märks även på skrivsättet, små barn skriver inte så som hon gjorde. Men som sagt, om det var rätt att göra eller inte är en annan sak.

Annons:
emmajensennn
2012-03-06 16:40
#7

Vi köpte en häst av en människa (mejla för namn) i Trollhättan. H*n sa att hon var 14 år, utan pass, behöver inga skor. När vi skulle ansöka till pass, såg vi att hästen hade en frysmärkning! Vi sökte på den på ATG och……. Det visade sig att hästen var stulen!!! En person hade lånat ut hästen för hon inte hade tid, sedan hade den personen också lånat ut (vilket hon fick) och den personen, la ut hästen på annons och vi köpte henne!!! Vi ringde den riktiga ägaren, vi, hon och den andra som lånade ut anmälde henne. Då visade det sig att hon också föder upp blandras hundar, som hon säljer hon renrasiga!!! Hon har också förr köpt hästar, gjort dom sjuka ( T.ex Cancer, fång, kvarka mm) och sålt. Hon har då sagt att dom är fullt friska! För när dom ska besöka hästen/hästarna för ev köp, drogar hon dom så dom verkar "friska". Sedan säljer hon dom när dom nästan är döds-sjuka!!!

Som tur är, fick vi behålla hästen vi köpt mot ett villkor… Vi hör av oss! Och självklart hör vi av oss hur det går osv…

Hästen visade sig också vara 19 år, ALLTID haft skor och har pass…. Hästen heter: Götå Texina (Tessan/Tess) och mår nu jätte bra med sin nya hagkompis; min shettis Ronja Glad

Polisen försöker fortfarande få tag på denna människa som vi köpte Tessan av…

SÅ JAG VARNAR ER ALLA! KÖP INGET DJUR FRÅN DENNA RIKTIGT HEMSKA MÄNNISKA!!!!!

(Har också bilder, nummer, mejl på henne)

You can't make a rainbow without a little rain

[Em_I_Am]
2012-03-08 00:58
#8

Wand, eftersom jag har hamsterbebisar till salu vill jag väldigt gärna veta vem den här personen är så jag inte säljer till henne. Man brukar kunna avgöra vad köparna går för när man pratar med dom men man kan också bli rejält lurad. Skicka gärna PM så fort som möjligt :(

moa.lind
2012-03-18 15:23
#9

Tänk om folk tror att det är jag :o Jag är med bara 12 år.Men usch vad hemskt!!!

LOOK IT'S BOB
☻/ This is bob, copy paste him on
/▌ every comment you see so he can
/ \ take over the World

moa.lind
2012-03-18 15:27
#10

Fast ioförsig(stavning:D) Så har jag bara en kanin,och leter lite efter en till kompis till henne,men aa..Hemsk människa,och föräldrarna!

LOOK IT'S BOB
☻/ This is bob, copy paste him on
/▌ every comment you see so he can
/ \ take over the World

emmajensennn
2012-03-19 12:43
#11

#10 Jag säljer 2 honor :D

You can't make a rainbow without a little rain

Gia91an
2012-03-25 19:16
#12

Jag skulle också vilja veta vem det är, då jag snart kommer att sälja råttor… visserligen inte i "rätt" län men jag vet folk som åker långt för att köpa dem!

[Em_I_Am]
2012-03-25 19:17
#13

Jag har fortfarande inte fått veta. Kanske inte Wand är här så ofta längre?

Annons:
Malinolsn
2012-03-25 21:54
#14

#13 Jag kan skicka PM till dig nu

Gia91an
2012-03-25 23:21
#15

kan inte ngn skicka till mig med?

Malinolsn
2012-03-26 11:18
#16

#15 Gör det nu

moa.lind
2012-03-26 19:09
#17

#11 Nu får du inte göra så att jag smälter,för det 1:a så går inte mamma och pappa med på det(pappa gör men mamma leker boss)Och om jag skulle få det så skulle jag leta efter en kastrerad hane,vilket är jäte svårt att få tag i :(

LOOK IT'S BOB
☻/ This is bob, copy paste him on
/▌ every comment you see so he can
/ \ take over the World

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: