Djurannonser iFokus

Djurannonser

Etikett06-om-ifokus
Läst 3783 ggr
Tvillingmannen
0

VARNING FÖR DJURENS VÄNNER I BORÅS

Djurens Vänner i Borås har huvudsakligen ägnat sig åt katter, på ett fruktansvärt sätt, se bild. Varning för hemska bilder. De har för andra gången fått djurförbud. Nu har de gått över till att ägna sig åt hundar istället. De annonserar igår och idaggens BT att de har sju hundar som söker hem. Deras djurskyddsombud har plötsligen blivit djurkonsult.

De tror väl att detta skall ge mera pengar.

Vill varna för att lämna hund till dem då de kanske förvaras som katterna.

Sprid detta vidare så att de inte får tag på fler hundar som får lida.

Denna kommentar har tagits bort.
Ebba-A
0

Uhh… tror jag undviker det…

Jag blandade ihop Djurens vänner och djurens rätt, eller det är väll två olika saker? Därav varför jag inte trodde det var deras lokaler, men vems lokaler det än är så är det så hemskt.

Värd på Choklad iFokus

Imasy
0

Oh ja, Djurens Rätt kämpar för djurens rättigheter, medans Djurens Vänner är en katthems organisation. Stor skillnad ;)

Fast det ska ju finnas bra Djurens Vänner föreningar också, alla jobbar ju inte som de i Borås som tur är!

southdakota
0

Hemskt Rynkar på näsan Stackars kissemissar.

Tvillingmannen
0

Puttar upp

elektra1
0

Men gud vad hemskt!! Är det under utredning? Har folk alltså lämnat in sina katter och han har slagit ihjäl dem?

Vilken sjuk människa kan göra nåt sånt.

isabelle_
0

Ojsan, det där var där jag bor ja.

Har inte märkt något speciellt här men det stog väl kanske något i tidningen.

Imasy
0

Många har försökt sätta stopp på dem, men de hittar alltid nåt kryphål i lagen så de kan fortsätta bedriva sin dödsfabrik. De har blivit av med sina tillstånd nån gång, men fått tillbaka dem, forstatt att ha verksamhet utan tillstånd och ingen kan göra något etc.

Om du googlar "djurens vänner borås" kommer du hitta artikel på artikel på artikel om alla vidrigheter de ägnar sig åt.

Tvillingmannen
0

Om Du vid Boxhult och inte sett hur det ser ut där så bör Du nog gå till en optiker.

Bifogar bilder därifrån.

Tvillingmannen
0

När Du ändå är ute i Viskafors så kan Du ju åka till " Föreningen Djurens Vänners Djurhem Slussen" också.

Bifogar även bilder därifrån.

isabelle_
0

#13/14 Bor inte i dom områderna bor tvärtom. Usch, så vidrigt. Stackars djur!

Sunrise
0

Usch, vilket hyckleri att kalla sig djurens ''vänner''.

emmej
0

Man tror man kan lita på sådana människor!

Dom tar sig saker över huvudet, tar man hand om en katt ska man se till att dom får det bra också!

Jag driver själv en liten hjälpanordning för smådjur som gnagare,

jag mår illa av att se hur hemskt katterna haft det! Skrikandes

Djur är inga leksaker, det är liv man ska ta hand om!

Usch, sitter och håller hårt om mina katter så ingen som dom där ska få tag på dom!

nello4ever
0

stackars djur Gråter Gråter på riktigt!
Folk har lämnat sina älskade husdjur där tillsammans med lite saker från gamla hemmet, så slutar sakerna i högar medans djuren hamnar döda i en sopsäck för att ruttna, det är så hemsktGråterGråterGråter

Roxie
0

Fy fasen. Man mår ju illa… Stackars oskyldiga djur :'(

// Sofia

Tvillingmannen
0

Slutet på följetongen Djurens Vänner i Borås

Djurens Vänner i Borås utesluts

Borås

Publicerad 7 januari 2010 - 20:55
Uppdaterad 7 januari 2010 - 21:05

Djurens Vänners Riksorganisation har nu beslutat att utesluta Djurens Vänner i Borås ur Riksorganisationen. Samtidigt polisanmäls en tidigare styrelsemedlem av Boråsföreningens förtroendevalda revisor för misstänkt trolöshet mot huvudman samt ekonomiska oegentligheter för egen vinning.

Enligt Rose-Marie Andersson som är vice ordförande i Riskorganisationen är detta är första gången någonsin som en lokalförening utesluts ur riksorganisationen.

Västnytt har tidigare avslöjat att Djurens Vänner i Borås fortsatte att ta hand om djur trots att föreningen förlorat sitt djurtillstånd. Föreningen har också polisanmälts av länsveterinären för att dom inte redogör för vad som händer med djuren som dom tar hand om. Nu anser Riksorganisationen att Djurens Vänner i Borås förbrukat sitt förtroende och också förstört för Djurens Vänners föreningar runt om i landet.

- Djurens Vänner i Borås har fått så många chanser, men när föreningen vägrar att följa våra stadgar och dessutom bryta mot djurförbudet som länsveterinären utfärdat så såg vi ingen annan utväg än att utesluta dem, säger Rose-Marie Andersson som är vice ordförande i Djurens Vänners Riksorganisation till Västnytt.

[lejdyga]
0

Jäkla duma

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så fruktansvärt vidrigt, har läst denna tråd för något år sedan också.

Låter i #20 som att det satt hårt åt att behöva utesluta Borås ur "Djurens vänner". Att det inte skett tidigare.

Fy fan säger jag bara.

Men vart gick organisationen med vinst, kostar det pengar att lämna in katten?

Man kan ju börja undra varför ingen av köparna skulle märkt detta, för det vore ju naturligt att fråga efter lokalen de skulle bo i. Och lokalen lär ju finnas adresserad som lokal för denna organisation?

Mvh Ellenfyrkant

Imasy
0

Det har varit prat om att pengar har försvunnit på saker som de inte var ämnade för, stora gåvor etc som folk donerat.

Men är inte huvudpersonen bakom detta avliden nu, eller blandar jag ihop dem?

Ellenfyrkant
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#23 Vilket tyder på att de som jobbade på borås djurens vänner uppenbarligen hade större intressen än katternas välfärd? Om jag förstår det rätt? Att de tog pengarna till egen plånbok och sket i hur det gick för katterna.

Mvh Ellenfyrkant

Imasy
0

minns inte exakt, men jag lsäte någon artikel i expressen tror jag det var att någon hade skänkt en större summa till katthemmet i samband med att de tog dennes katter tror jag det var.

Vart katterna hade tagit vägen kunde ingen redovisa, men gåvan hade gått till en spis eller något likande.

om du googlar "djurens vänner borås" kommer du få upp en massa tidningsartiklar om deras förehavanden.

Anne.K
0

Usch så hemskt :S blev ju riktigt ledsen av den här tråden… Tycker så synd om alla de kisse missarna som mist sina liv på det där hemska sättet när de egentligen borde fått hamnat i nya hem :( så sorgligt.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Inlägget är låst för nya kommentarer